Новини 2025
Як виправити допущені помилки в додатку 2 (Д2) до податкової декларації з ПДВ?
Головне управління ДПС у Полтавській області інформує платників податку на додану вартість (ПДВ), що виправлення помилок, які були допущені у додатку 2 до податкової декларації з ПДВ, проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку, до якого додається додаток 2 з відміткою «Уточнюючий».
Звертаємо увагу на правила заповнення уточнюючого розрахунку:
-
у заголовній частині додатка 2 до уточнюючого розрахунку проставляється позначка «Х» навпроти поля 013 – «Уточнюючий»;
-
у полі 02 зазначається поточний звітний (податковий) період, у якому виправляється помилка та подається уточнюючий розрахунок;
-
у полі 03 – звітний (податковий) період, що уточнюється.
Таблична частина додатка 2 до уточнюючого розрахунку заповнюється наступним чином:
-
у рядку додатка 2, що уточнюється, зазначаються вартісні показники зі знаком «–»;
-
у наступному рядку зазначаються правильні показники (у разі їх наявності).
Окремо наголошуємо! Рядки додатка 2, які не потребують виправлення, в уточнюючому додатку 2 не зазначаються.
У такому ж порядку виправляються помилки в додатку 2, не пов’язані з вартісними показниками (наприклад, неправильно зазначені РНОКПП, звітний податковий період, дата/номер документа), при цьому підсумковий рядок «Усього» не заповнюється.
ЗІР – корисний інформаційний сервіс від ДПС
Робота загальнодоступного інформаційного ресурсу (ЗІР) направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією:
- актуальні ставки податків;
- глосарії та довідники;
- відповіді на запитання з понад 37 напрямів податкового законодавства;
- щоденна підбірка відповідей на двадцять актуальних запитань;
- податковий календар, який містить систематизовану інформацію про терміни сплати податків і зборів, платежів, подання звітності до органів ДПС;
- зміни в податковому законодавстві.
ЗІР дозволяє отримувати відповіді у будь який час та зручний для користувача спосіб. Постійно вдосконалюється орієнтуючись на інформаційні потреби платників податків.
Якщо платник податків бажає підписатись на розсилку і своєчасно отримувати інформацію про останні зміни у законодавстві, йому необхідно:
- скористатися офіційним вебпорталом Державної податкової служби України за посиланням https://www.tax.gov.ua/;
- перейти на «Загальнодоступний інформаційно довідковий ресурс»;
- потім за посиланням https://zir.tax.gov.ua/ знайти «Інформування платників податків»;
- натиснути «Приєднатися» та зареєструватися на отримання інформації про останні зміни в законодавстві на електронну адресу, заповнивши Форму зворотного зв’язку (заповнити та відправити);
- після реєстрації на електронну адресу будуть систематично надходити новини законодавства.
Завантажуйте зручний мобільний застосунок «Моя податкова» - простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів ДПС,
а також сплати податків з використанням платіжних систем.
Щоб володіти найактуальнішою інформацією податкового законодавства, приєднуйтесь до «Контакт-центру Податкової» в месенджері Viber.
Подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді – зручно та сучасно!
Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу на найпопулярніший інструмент комунікації з податковою – «Електронний кабінет» (далі – «ЕК»), який працює цілодобово в режимі онлайн та забезпечує платників актуальною інформацією щодо податкового законодавства, кейсами для подання звітності, сплати податків, отримання довідок та іншої корисної інформації.
Зокрема, звертаємо увагу, що при поданні декларації про майновий стан і доходи через «ЕК» для громадян створено спрощений механізм заповнення звітності з використанням анкетування, таким чином, здійснюється автоматичне передзаповнення декларації реєстраційними та обліковими даними, а також даними щодо об’єктів оподаткування, які отримані від інших державних органів та інформації про доходи, поданої податковими агентами до контролюючих органів. Таким чином:
-
Платники мають можливість подати декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді через «ЕК» для громадян та в меню Ведення звітності «ЕК».
-
Також мобільний застосунок «Моя податкова» надає можливість фізичним особам подати декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді для реалізації права на податкову знижку.
Інформаційні відеоматеріали щодо подання декларації про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки за допомогою мобільного застосунку «Моя податкова» розміщені за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi/10156.html .
Закон № 3817: Основні вимоги до отримання ліцензії на право зберігання пального
Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що з 1 січня 2025 року набрали чинності всі норми Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817).
Відповідно до Закону № 3817:
1) Ліцензія на право зберігання пального надається, за умови:
-
реєстрації або взяття на облік суб’єкта господарювання у податкових органах та повідомлення таким суб’єктом господарювання про об’єкти оподаткування, пов’язані з оподаткуванням, через які здійснюватиметься відповідний вид ліцензійної діяльності, відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України;
-
проходження електронної ідентифікації онлайн в електронному кабінеті з дотриманням вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірі послуги» і здійснення листування з контролюючим органом через електронний кабінет відповідно до прийнятої контролюючи органом заяви про бажання отримувати документи через електронний кабінет;
2) У разі приватизації державного або комунального майна діюча ліцензія на право провадження відповідного виду господарської діяльності переоформлюється на суб’єкта господарювання, який приватизував об’єкти права державної або комунальної власності, на строк дії такої ліцензії, за умови відповідності такого суб’єкта господарювання вимогам Податкового кодексу України та Закону № 3817 до здійснення відповідного виду господарської діяльності та подання таким суб’єктом господарювання до органу ліцензування заяви про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального.
До заяви про отримання ліцензії на право зберігання пального додатково додаються копії:
1) документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки (у разі відсутності кадастрового номера земельної ділянки у зазначених документах надається витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку), на якій розташовано об’єкт роздрібної торгівлі пальним, чинних на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію (зазначені документи не подаються у разі розміщення об’єкта нерухомого майна на території порту, за умови подання документів, що підтверджують право користування портовою інфраструктурою);
2) сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна, що підтверджує прийняття закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна в експлуатацію, щодо всіх об’єктів нерухомого майна, розташованих у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для здійснення такої діяльності, – для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку з 1 травня 2011 року;
технічного паспорта та/або інвентаризаційної справи, та/або довідки про технічні характеристики об’єкта нерухомого майна, що підтверджують функціональне призначення об’єкта нерухомого майна, що видані бюро технічної інвентаризації або фізичною особою-підприємцем, або юридичною особою, у складі якої працюють один або більше виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, що пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність», – для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку до 30 квітня 2011 року включно;
3) дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
Суб’єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб’єкти господарювання у заяві про отримання ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки зазначають про використання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки і наводять такі відомості:
для стаціонарних резервуарів – загальна місткість і їх фактичне місцезнаходження;
для нестаціонарних ємностей та/або споживчої тари (крім споживчої тари, тари споживача та поворотної тари (газові балони) кожна об’ємом до 60 літрів включно);
для ємностей місткістю до 250 літрів кожна та загальною місткістю ємностей та/або споживчої тари до 500 літрів включно – про їх наявність, без зазначення загальної кількості таких ємностей, та про їх фактичне місцезнаходження;
для ємностей місткістю понад 250 літрів кожна – місткість кожної ємності та загальна місткість ємностей, без зазначення їх фактичного місцезнаходження.
Головне управління ДПС у Полтавській області
Щодо застосування адміністративного арешту майна
Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, адміністративний арешт майна платника податків (далі — арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Арешт майна може бути застосовано, якщо:
- платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває в податковій заставі;
- фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;
- платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;
- відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;
- відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов'язковою або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам;
- платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває в податковій заставі;
- платник податків не допускає податкового керуючого до складання акту опису майна, яке передається в податкову заставу;
- платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог податкового законодавства інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки);
- нерезидент розпочинає та/або здійснює господарську діяльність через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік, що підтверджується актом перевірки.
Додатково повідомляємо, що арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону та коштів на рахунку платника податків.
Тиждень безбар’єрності: ДПС впроваджує принципи доступності та рівного сервісу для всіх платників
Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що стартував Національний тиждень безбар’єрності в рамках стратегії створення безбар’єрного простору в Україні за ініціативи першої леді України Олени Зеленської.
Безбар’єрність – це про рівність, повагу до гідності, фізичну, інформаційну та цифрову доступність. Це насамперед – про дотримання інтересів та потреб кожного.
Податкова служба прагне, щоб кожен громадянин або підприємець мав можливість отримати необхідні послуги швидко, зрозуміло та з повагою до своїх потреб.
Безбарʼєрність у Державній податковій службі України:
• доступ до онлайн-сервісів:
найпопулярніші ресурси – вебпортал ДПС та вебсайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС адаптовані для людей із порушенням зору,
Контакт-центр ДПС – дає можливість отримати професійні відповіді на запитання з питань оподаткування;
• доступність приміщень для людей з інвалідністю та маломобільних груп населення:
при облаштуванні Центрів обслуговування платників першочергова увага приділяється зручності таких осіб та забезпеченню їхніх потреб в отриманні послуг;
• ввічливе та уважне ставлення до кожного відвідувача:
• обслуговування осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення здійснюється позачергово. Таких відвідувачів супроводжує модератор ЦОП протягом всіх етапів отримання послуг.
Безбар’єрний підхід – шлях до більшої довіри, прозорості та ефективності у взаємодії між державою та платниками податків.
Із засадами та принципами безбар’єрності можна ознайомитися на вебпорталі ДПС у розділі Безбар’єрність.