Новини 2025
Перевірки роздрібної торгівлі електроніки та техніки: порушників оштрафовано на 228 млн гривень
З початку 2025 року ДПС було проведено понад 2 тис. перевірок роздрібної торгівлі технікою та електронікою, під час яких виявлено масштабні порушення. Про це в Telegram-каналі повідомив Голова Державної податкової служби Руслан Кравченко.
За його словами, на порушників вже накладено понад 228 млн грн штрафів.
«Перевіряємо як великі мережі, так і онлайн-майданчики. Основні порушення – продаж товарів без фіскалізації чеків, обліку залишків товарів та документів, які підтверджують походження товару, використання спеціального програмного забезпечення, яке формує підроблені чеки», – зазначив Голова ДПС.
Під час більшості фактичних перевірок працівники ДПС здійснювали хронометраж господарських операцій. При цьому виторги на торгових об’єктах зростали в рази.
Як розповів Руслан Кравченко, в одній невеликій відомій мережі електроніки ДПС розкрито схему з ухилення від сплати податків.
Ця мережа вже тривалий час перебувала під пильною увагою податківців. Торік для ведення діяльності мережу подрібнили на ФОП. Податківці виявили 25 суб’єктів господарювання – платників єдиного податку 2 групи. У 2024 році вже було проведено 35 фактичних перевірок, накладено понад 300 тис. грн штрафів. За результатами досліджень матеріали передано до БЕБ. Відповідно до наявних даних, за зазначеними фактами БЕБ розпочато кримінальне провадження за ознаками кримінальних правопорушень.
За оперативною інформацією у 2025 році ця мережа придбана власниками більшої мережі магазинів електроніки (до речі, нещодавно її також викрито на ухиленні від сплати податків). З травня 2025 року господарські об’єкти перереєстровуються на юридичну особу.
На сьогодні триває 14 фактичних перевірок. ДПС вже фіксує продаж товарів без чеків, обліку та документів. Мережа буде оштрафована.
Крім того, у Києві виявили підприємця, який також продає електроніку без РРО/ПРРО у магазині техніки та через Інтернет-магазин без належного обліку товару.
На Рівненщині в одному з магазинів відомої мережі також зафіксований продаж побутової техніки без належного обліку товару.
«Але штрафи – це не основна мета. Завдання – максимально вивести ринок з тіні. Щоб всі його учасники працювали в рівних умовах та сплачували належні податки», – наголосив Руслан Кравченко.
Головне управління ДПС у Полтавській області
ДПС представила результати реформування сфери податкового адміністрування під час скринінгу Україна – ЄС
Команда ДПС на чолі з Головою Русланом Кравченком спільно з представниками Міністерства фінансів України взяла участь у двосторонній зустрічі України з Європейською Комісією щодо офіційного скринінгу переговорного розділу 16 «Оподаткування», яка проходила в Брюсселі.
Під час заходу було презентовано покроково, що вже зроблено в сфері оподаткування, щоб забезпечити вступ України до ЄС.
«Попри повномасштабну агресію росії, Державна податкова служба продовжує працювати та забезпечувати розвиток Служби, адаптуючи свою діяльність до реалій воєнного часу. Бо пріоритет для нас – стабільність у податковому адмініструванні, забезпечення надходжень до бюджету та підтримка бізнесу», – зазначив Руслан Кравченко.
За його словами, європейські колеги вже бачать масштаби змін, які ДПС реалізувала у вкрай стислі терміни попри постійні атаки росіян. Чітко розуміють, що ДПС налаштована на подальшу серйозну трансформацію та подальшу інтеграцію до європейських вимог в межах Нацстратегії доходів.
Робота команди ДПС була зосереджена на таких напрямах:
- Функціонування ДПС: структура, підходи, відповідальність
Як ведеться облік і подаються звіти, проводяться перевірки, яку відповідальність несуть платники за порушення, як ДПС співпрацює з правоохоронними та іншими органами.
- Роль ДПС у загальній системі фінансової стабільності
Європейські колеги неодноразово наголошували, що податкова відіграє в цьому процесі одну з ключових ролей. Зокрема, Голова ДПС наголосив на заходах з підвищення ефективності адміністрування податків та роботі з підвищення довіри платників податків до ДПС.
«Маємо позитивні результати: перевиконання плану надходжень за 5 місяців на понад 50 млрд грн, зменшення кількості заблокованих податкових накладних та ризикових підприємств. Крім того, відшкодування ПДВ на 23,8 % перевищили минулорічні показники. За 5 місяців цього року вже відшкодовано понад 70,9 млрд грн ПДВ», –наголосив Руслан Краченко.
- Антикорупційні заходи
ДПС реалізує антикорупційну політику в межах діючої системи запобігання та протидії корупції. Активно взаємодіє з державними й міжнародними партнерами. Головні принципи: нульова толерантність до корупції, зручні й законні сервіси, невідворотність відповідальності, прозорість через цифровізацію.
Цього року стартував експериментальний проєкту рамках реалізації реформи, передбаченої Національною стратегією доходів до 2030 року. Був створений єдиний незалежний антикорупційний підрозділ ДПС.
ДПС активно співпрацює з правоохоронними органами.
- IT системи для оподаткування
Презентовано, як будується цифрова податкова служба. Цифровізація послуг та сервісів – основний пріоритет роботи Служби. Першочергові заходи: покращення комплаєнсу; реформи у сфері доброчесності та ефективне адміністрування; якість даних та управління ними, а також безпека даних.
Цифрові сервіси зменшують простір для зловживань.
Повноцінна інтеграція з ІТ-системами ЄС потребує значної підтримки міжнародних партнерів. Йдеться як про практичний досвід, так і фінансові та людські ресурси.
- Активна адміністративна співпраця з країнами Європейського Союзу
«Вступ України до ЄС передбачає єдині гармонізовані процедури обміну інформацією між податковими органами задля запобігання фінансовим порушенням та протидії нелегальним діям з метою уникнення оподаткування. Тож запевнили наших колег з Єврокомісії, що з урахуванням Національної стратегії доходів до 2030 року внесемо усі необхідні зміни до законодавства та створимо ефективні інструменти транскордонного контролю платежів та діяльності компаній в єдиному європейському просторі», – повідомив Руслан Кравченко.
Він зазначив, що обсяг робіт, який вже зробила Україна підтвердив, що наша країна готова працювати за європейськими правилами. І віримо у підтримку наших партнерів.
Працює Консультаційний центр з питань роботи СМКОР
у Головному управлінні ДПС у Полтавській області
У Головному управлінні ДПС у Полтавській області повідомляють про роботу Консультаційного центру з питань роботи системи моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків (далі – СМКОР).
У Консультаційному центрі можна оперативно отримати фахові відповіді щодо:
-
зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН;
-
алгоритмів подання повідомлень до податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких було зупинено;
-
заповнення таблиці даних платника податку на додану вартість;
-
процедур виключення з переліку «ризикових» платників;
-
інші питання, що стосуються роботи СМКОР.
Контактний телефон Консультаційного центру Головного управління ДПС у Полтавській області:
+38(099)3096507 – з питань роботи СМКОР (консультації надаються у робочі дні з 08:00 – 20:00 години).
Також платники податків мають змогу особисто звернутися за адресою: м. Полтава, вул. Європейська, 4 (Головне управління ДПС у Полтавській області). З понеділка по четвер з 08:00 до 17:00 год, п’ятницю з 08:00 до 15:45 год, обідня перерва: з 12:00 до 12:45 години.
Фахівці податкової служби Полтавщини готові надати кваліфіковані роз’яснення, практичну допомогу та бути партнером для бізнесу!
Процедура зняття ФОП з обліку у контролюючих органах: основні вимоги
Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що підставою для зняття з обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі — Єдиний внесок) у контролюючих органах є надходження відомостей про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця із зазначенням номера та дати внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
Після отримання таких відомостей фізична особа – підприємець (далі — ФОП) знімається з обліку в контролюючих органах після проведення передбаченої законодавством перевірки, здійснення остаточного розрахунку зі сплати єдиного внеску та закриття інтегрованих карток платника (далі — ІКП).
Відповідно до пункту 3 глави 1 розділу ІІ «Порядку ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5 , закриття ІКП в інформаційній системі здійснюється за таких умов:
- погашення сум податкового боргу, недоїмки зі сплати єдиного внеску, штрафних санкцій та пені та/або списання сум податкового боргу, штрафних санкцій та пені;
- повернення платнику помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та/або списання до бюджетів за заявою платника;
- відсутності розстрочених (відстрочених) грошових зобов’язань, податкового боргу або іншої заборгованості, контроль за справлянням якої покладено на податкові органи, яка може бути розстрочена (відстрочена) згідно з чинним законодавством, не погашених на дату закриття ІКП;
- повноти відображення в ІКП результатів контрольно-перевірочної роботи.
Якщо у ФОП є нараховані та/або несплачені суми єдиного внеску або боргу (недоїмки) з єдиного внеску, податковий орган не здійснює подальші процедури щодо зняття платника єдиного внеску з обліку до їх сплати (погашення) або списання такого боргу (недоїмки).
Звертаємо увагу, що при припиненні підприємницької діяльності, ФОП продовжує користуватися правами, виконувати обов’язки та нести відповідальність, що передбачені для платника єдиного внеску, в частині діяльності, яка здійснювалась ним як ФОП. Строки давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені по єдиному внеску не застосовується. Така особа повинна забезпечити остаточні розрахунки з податків від провадження підприємницької діяльності.
Щодо особливостей і строків подання декларації з акцизного податку за травень 2025 року відповідно до Закону № 4014
Головне управління ДПС у Полтавській області інформує щодо особливостей визначення податкових зобов'язань з акцизного податку з урахуванням внесених змін до Кодексу та відображення у податковій звітності за травень 2025 року, що здійснюють виробники спирту етилового та біоетанолу згідно з пунктом 49 підрозділу 5 розділу ХХ Кодексу.
Починаючи з 01.05.2025 року обчислення податкового зобов'язання з урахуванням гарантованого податкового зобов’язання (далі – ГПЗ) з акцизного податку з виробленого на митній території України спирту етилового, біоетанолу, декларування податкових зобов'язань з акцизного податку необхідно здійснювати наступним чином.
Податкові зобов'язання із спирту етилового та інших спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, пива та продуктів із вмістом спирту етилового 8,5 відсотка об'ємних одиниць та більше, необхідно відображати у розділі А Декларації.
У цьому розділі відображається розраховане відповідно до нового додатку 15 «Розрахунок суми гарантованого податкового зобов'язання з акцизного податку з виробленого на митній території України спирту етилового, біоетанолу (пункт 49 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу) (далі – Додаток 15) ГПЗ з акцизного податку з виробленого на митній території України спирту етилового, біоетанолу, яке проставляється за кодом операції А1.2 у розділі А Декларації.
Обрахунок ГПЗ відбувається в новому Додатку 15 до Декларації для обладнання, на якому відповідно до розрахунку максимальної продуктивності обладнання для виробництва спирту етилового, біоетанолу можуть вироблятися декілька видів продукції з різною максимальною продуктивністю такого обладнання, виходячи із кількості днів, протягом яких здійснюється виробництво такого виду продукції на такому обладнанні.
Щодо обчислення податкових зобов'язань.
Відповідно до пункту 6 Порядку заповнення та подання декларації з акцизного податку у графі 12 «Гарантоване податкове зобов'язання з акцизного податку за звітний період (ГПЗ) (грн) у рядку «усього» зазначається загальна сума гарантованого податкового зобов'язання з акцизного податку, яка обчислюється, виходячи з обсягу спирту етилового та біоетанолу, який визначається по кожному виду продукції як добуток ставки акцизного податку (графа 11) та обсягу спирту етилового, біоетанолу, обрахованого як сума обсягу за максимальною продуктивністю обладнання для виробництва спирту етилового, біоетанолу (графа 7), та залишку спирту етилового, біоетанолу на початок звітного періоду (графа 8) за мінусом обсягу реалізованого у звітному періоді спирту етилового, біоетанолу
(графа 9) та залишку спирту етилового, біоетанолу на кінець звітного періоду (графа 10).
Отже, виробники спирту етилового при обчисленні ГПЗ за звітний податковий період враховують максимальну продуктивність обладнання для
виробництва спирту етилового та біоетанолу за мінусом обсягу реалізованого у звітному періоді спирту етилового, біоетанолу та залишку спирту етилового, біоетанолу на кінець звітного періоду.
ГПЗ не обраховується за добу, протягом якої виробництво спирту етилового, біоетанолу не здійснювалося через зупинку виробництва (з початку і до кінця доби), за умови повідомлення про такі обставини в день їх настання в письмовій формі постійного представника контролюючого органу на акцизному складі та в електронній формі, у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, а саме ДПС, з метою опломбування місць можливого доступу до спирту етилового, біоетанолу, їх розпломбування після закінчення дії обставин.
Строки подання декларації з акцизного податку за травень 2025 року.
Відповідно до положень пункту 46.6 статті 46 Кодексу нові форми декларацій (розрахунків) застосовуються для складання звітності за податковий період, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення.
Пунктом 2 розділу ІІ Закону № 4014 встановлено, що першим податковим (звітним) періодом, за який розраховується гарантоване податкове зобов'язання з акцизного податку, є календарний місяць, наступний за місяцем введення в дію Закону № 4014.
Таким чином, першим податковим (звітним) періодом, за який розраховується гарантоване податкове зобов'язання з акцизного податку, є травень 2025 року, декларація з акцизного податку за який буде подаватись до 20 червня 2025 року включно.
Детальніше в інформаційному листі № 3/2025, який розміщено на вебпорталі Державної податкової служби України за посиланням https://tax.gov.ua/broshuri-ta-listivki/898937.html .
Щодо особливостей обчислення акцизного податку з урахуванням гарантованого податкового зобов’язання відповідно до Закону № 4014
Головне управління ДПС у Полтавській області з метою забезпечення належного декларування податкових зобов’язань з акцизного податку з урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) з набуттям чинності норм Закону України від 09 жовтня 2024 року № 4014-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування акцизним податком спирту етилового та біоетанолу» (далі – Закон № 4014) повідомляє наступне.
Законом № 4014 внесено зміни як до Кодексу, так і до Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817), в частині встановлення окремих особливостей обчислення акцизного податку виробниками спирту етилового та біоетанолу, який набрав чинності 01.01.2025 року та введений в дію з 1 квітня 2025 року.
Закон № 4014 запроваджує для виробників спирту етилового та біоетанолу обов'язок визначати податкові зобов'язання з акцизного податку з урахуванням гарантованого податкового зобов'язання (далі – ГПЗ) з акцизного податку.
Також Законом № 4014 доповнено пункт 49 підрозділу 5 розділу ХХ Кодексу, згідно з яким обчислюється акцизний податок з урахуванням ГПЗ за податковий (звітний) період.
Під ГПЗ з акцизного податку розуміється величина податкового зобов'язання з акцизного податку, розрахована виходячи з максимальної продуктивності обладнання для виробництва спирту етилового, біоетанолу.
Під максимальною продуктивністю обладнання для виробництва спирту етилового, біоетанолу розуміється максимальний обсяг спирту етилового, біоетанолу в літрах 100-відсоткового спирту етилового, який може бути вироблений за добу на обладнанні, що забезпечує повний технологічний цикл виробництва спирту етилового, біоетанолу.
Платник податку в податковій декларації зобов'язаний збільшити суму податкового зобов'язання з акцизного податку із спирту етилового, біоетанолу, визначеного за результатом здійснених протягом податкового (звітного) періоду оподатковуваних операцій, на суму ГПЗ з акцизного податку за відповідний податковий (звітний) період.
Крім цього, передбачається й порядок визначення максимальної продуктивності обладнання для виробництва спирту етилового, біоетанолу та порядок обчислення ГПЗ з акцизного податку.
Наказом Міністерства фінансів України від 11.04.2025 № 195 «Про затвердження Змін до форми декларації з акцизного податку та Порядку заповнення та подання декларації з акцизного податку» (далі – наказ № 195), зареєстрованим 21 квітня 2025 року за № 605/44011 в Міністерстві юстиції України, приведено у відповідність форми декларації з акцизного податку і Порядку її заповнення та подання, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 14 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.09.2016 № 841) (далі – Декларація) до вимог Кодексу, з урахуванням змін, внесених Законом № 4014.
Зміни, внесені до форми Декларації, передбачають:
-
доповнення розділу А Декларації новим рядком (А 1.2), в якому буде здійснюватися відображення ГПЗ з акцизного податку з виробленого на митній території України спирту етилового, біоетанолу;
-
доповнення Декларації новим додатком 15 «Розрахунок суми гарантованого податкового зобов'язання з акцизного податку з виробленого на митній території України спирту етилового, біоетанолу (пункт 49 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу), в якому виробниками спирту етилового та біоетанолу відображатимуться податкові зобов'язання з акцизного податку з урахуванням ГПЗ з акцизного податку.
Таке податкове зобов'язання з акцизного податку розраховується, виходячи з:
- максимальної продуктивності обладнання для виробництва спирту етилового, біоетанолу;
- кількості днів звітного періоду, протягом якого обладнання працювало;
- залишків спирту етилового та біоетанолу на початок та кінець звітного періоду;
- обсягів реалізації спирту етилового та біоетанолу протягом звітного періоду, в тому числі тих, які не підлягали оподаткуванню акцизним податком.
Вимоги щодо визначення ГПЗ з акцизного податку за податковий (звітний) період не поширюються на суб'єктів господарювання, які здійснюють виключно виробництво біоетанолу та мають відповідну ліцензію.
Коли не нараховується пеня за помилкову сплату податкових платежів?
Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, у випадку помилкової сплати податків на неналежний бюджетний рахунок пеня не нараховується, а нарахована анулюється за умови, якщо платник дотримався граничних строків сплати податків та подав заяву до територіального органу ДПС про повернення таких коштів з метою їх зарахування в рахунок погашення податкового зобов’язання або податкового боргу.
Що необхідно зробити для подання заяви?
-
Здійснити вхід приватної частини Електронного кабінету, де буде доступне електронне інформаційне повідомлення, у якому зазначаються реквізити платіжної інструкції, за якою здійснена така помилкова сплата;
-
Перейти в режим «Введення звітності» та заповнити «Заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені» за типом «J(F)13 Запити». У запропонованій формі необхідно заповнити відповідні поля електронного документа, додати копію платіжного документа, за яким було сплачено податок та обрати ідентифікатор форми: J1302002 — для юридичних осіб, F1302002 — для фізичних осіб;
-
Підписати та надіслати заяву до територіального органу ДПС, в якому обліковується помилкова сплата.
Щодо заповнення заяв за формами F1308303 та F1308402
Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, що програмне забезпечення ІКС «Електронний кабінет» доопрацьовано в частині використання еталонних довідників при внесенні заявником до електронних заяв за формами F1308303 та F1308402 відомостей про країну громадянства, країну місця реєстрації та реквізитів рахунків фізичних осіб – благодійників.
Під час формування або заповнення заяви про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації за формою F1308303 (далі – Заява № 1-РВ):
- код та найменування країни громадянства, найменування країни за місцем проживання обирається заявником з еталонного довідника «Класифікатор держав світу» (при заповненні поля «Громадянство» у розділі 1 та поля «Країна» у розділі 3 «Місце проживання» Заяви № 1-РВ).
При заповненні рядків «Код ID НБУ», «Найменування банку» та «Валюта рахунка» у розділі 6 «Відомості про рахунки, що призначені для здійснення благодійної діяльності» Заяви № 1-РВ:
- код ID НБУ та найменування банку дані обираються з еталонного довідника «Банківські установи України»;
- код валюти та назва валюти обираються заявником з еталонного довідника «Класифікатор іноземних валют».
Під час формування/заповнення заяви за формою F1308402 через Електронний кабінет «Найменування фінансової установи» та «Валюта рахунка» у розділі 4 «Відомості про рахунки, що використовувались для здійснення благодійної діяльності» необхідно зазначити:
-
найменування фінансової установи, яка обирається заявником з еталонного довідника «Банківські установи України»;
-
валюту рахунка, з довідника «Класифікатор іноземних валют».
Як отримати інформацію щодо актуальних рахунків для сплати платежів ?
Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє про можливість платникам податків дізнатися про рахунки для сплати платежів через вебпортал ДПС.
Щоб отримати актуальну інформацію про рахунки необхідно:
1.Перейти на вебпортал ДПС України за посиланням: https://tax.gov.ua/ ;
2.Натиснути на розділ «Рахунки для сплати платежів»;
3.Обрати Полтавську область;
4.Завантажити таблицю з реквізитами рахунків;
5.Здійснити пошук по коду класифікації доходів бюджету або по назві територіальної громади.
За допомогою цього сервісу платники податків можуть отримувати необхідну інформацію та уникати помилок при здійснення платежів.
Як виправити допущені помилки в додатку 2 (Д2) до податкової декларації з ПДВ?
Головне управління ДПС у Полтавській області інформує платників податку на додану вартість (ПДВ), що виправлення помилок, які були допущені у додатку 2 до податкової декларації з ПДВ, проводиться шляхом подання уточнюючого розрахунку, до якого додається додаток 2 з відміткою «Уточнюючий».
Звертаємо увагу на правила заповнення уточнюючого розрахунку:
-
у заголовній частині додатка 2 до уточнюючого розрахунку проставляється позначка «Х» навпроти поля 013 – «Уточнюючий»;
-
у полі 02 зазначається поточний звітний (податковий) період, у якому виправляється помилка та подається уточнюючий розрахунок;
-
у полі 03 – звітний (податковий) період, що уточнюється.
Таблична частина додатка 2 до уточнюючого розрахунку заповнюється наступним чином:
-
у рядку додатка 2, що уточнюється, зазначаються вартісні показники зі знаком «–»;
-
у наступному рядку зазначаються правильні показники (у разі їх наявності).
Окремо наголошуємо! Рядки додатка 2, які не потребують виправлення, в уточнюючому додатку 2 не зазначаються.
У такому ж порядку виправляються помилки в додатку 2, не пов’язані з вартісними показниками (наприклад, неправильно зазначені РНОКПП, звітний податковий період, дата/номер документа), при цьому підсумковий рядок «Усього» не заповнюється.
ЗІР – корисний інформаційний сервіс від ДПС
Робота загальнодоступного інформаційного ресурсу (ЗІР) направлена на забезпечення суспільства своєчасною, достовірною і повною довідковою інформацією:
- актуальні ставки податків;
- глосарії та довідники;
- відповіді на запитання з понад 37 напрямів податкового законодавства;
- щоденна підбірка відповідей на двадцять актуальних запитань;
- податковий календар, який містить систематизовану інформацію про терміни сплати податків і зборів, платежів, подання звітності до органів ДПС;
- зміни в податковому законодавстві.
ЗІР дозволяє отримувати відповіді у будь який час та зручний для користувача спосіб. Постійно вдосконалюється орієнтуючись на інформаційні потреби платників податків.
Якщо платник податків бажає підписатись на розсилку і своєчасно отримувати інформацію про останні зміни у законодавстві, йому необхідно:
- скористатися офіційним вебпорталом Державної податкової служби України за посиланням https://www.tax.gov.ua/;
- перейти на «Загальнодоступний інформаційно довідковий ресурс»;
- потім за посиланням https://zir.tax.gov.ua/ знайти «Інформування платників податків»;
- натиснути «Приєднатися» та зареєструватися на отримання інформації про останні зміни в законодавстві на електронну адресу, заповнивши Форму зворотного зв’язку (заповнити та відправити);
- після реєстрації на електронну адресу будуть систематично надходити новини законодавства.
Завантажуйте зручний мобільний застосунок «Моя податкова» - простий і зручний інструмент для отримання електронних сервісів ДПС,
а також сплати податків з використанням платіжних систем.
Щоб володіти найактуальнішою інформацією податкового законодавства, приєднуйтесь до «Контакт-центру Податкової» в месенджері Viber.
Подання декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді – зручно та сучасно!
Головне управління ДПС у Полтавській області звертає увагу на найпопулярніший інструмент комунікації з податковою – «Електронний кабінет» (далі – «ЕК»), який працює цілодобово в режимі онлайн та забезпечує платників актуальною інформацією щодо податкового законодавства, кейсами для подання звітності, сплати податків, отримання довідок та іншої корисної інформації.
Зокрема, звертаємо увагу, що при поданні декларації про майновий стан і доходи через «ЕК» для громадян створено спрощений механізм заповнення звітності з використанням анкетування, таким чином, здійснюється автоматичне передзаповнення декларації реєстраційними та обліковими даними, а також даними щодо об’єктів оподаткування, які отримані від інших державних органів та інформації про доходи, поданої податковими агентами до контролюючих органів. Таким чином:
-
Платники мають можливість подати декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді через «ЕК» для громадян та в меню Ведення звітності «ЕК».
-
Також мобільний застосунок «Моя податкова» надає можливість фізичним особам подати декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді для реалізації права на податкову знижку.
Інформаційні відеоматеріали щодо подання декларації про майновий стан і доходи на отримання податкової знижки за допомогою мобільного застосунку «Моя податкова» розміщені за посиланням https://tax.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi/10156.html .
Закон № 3817: Основні вимоги до отримання ліцензії на право зберігання пального
Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що з 1 січня 2025 року набрали чинності всі норми Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817).
Відповідно до Закону № 3817:
1) Ліцензія на право зберігання пального надається, за умови:
-
реєстрації або взяття на облік суб’єкта господарювання у податкових органах та повідомлення таким суб’єктом господарювання про об’єкти оподаткування, пов’язані з оподаткуванням, через які здійснюватиметься відповідний вид ліцензійної діяльності, відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України;
-
проходження електронної ідентифікації онлайн в електронному кабінеті з дотриманням вимог Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірі послуги» і здійснення листування з контролюючим органом через електронний кабінет відповідно до прийнятої контролюючи органом заяви про бажання отримувати документи через електронний кабінет;
2) У разі приватизації державного або комунального майна діюча ліцензія на право провадження відповідного виду господарської діяльності переоформлюється на суб’єкта господарювання, який приватизував об’єкти права державної або комунальної власності, на строк дії такої ліцензії, за умови відповідності такого суб’єкта господарювання вимогам Податкового кодексу України та Закону № 3817 до здійснення відповідного виду господарської діяльності та подання таким суб’єктом господарювання до органу ліцензування заяви про внесення змін до відомостей, що містяться в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального.
До заяви про отримання ліцензії на право зберігання пального додатково додаються копії:
1) документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки (у разі відсутності кадастрового номера земельної ділянки у зазначених документах надається витяг з Державного земельного кадастру про таку земельну ділянку), на якій розташовано об’єкт роздрібної торгівлі пальним, чинних на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію (зазначені документи не подаються у разі розміщення об’єкта нерухомого майна на території порту, за умови подання документів, що підтверджують право користування портовою інфраструктурою);
2) сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна, що підтверджує прийняття закінченого будівництвом об’єкта нерухомого майна в експлуатацію, щодо всіх об’єктів нерухомого майна, розташованих у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для здійснення такої діяльності, – для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку з 1 травня 2011 року;
технічного паспорта та/або інвентаризаційної справи, та/або довідки про технічні характеристики об’єкта нерухомого майна, що підтверджують функціональне призначення об’єкта нерухомого майна, що видані бюро технічної інвентаризації або фізичною особою-підприємцем, або юридичною особою, у складі якої працюють один або більше виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури, що пройшли професійну атестацію та отримали кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт з технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна відповідно до Закону України «Про архітектурну діяльність», – для об’єктів нерухомого майна, введених в експлуатацію у встановленому законодавством порядку до 30 квітня 2011 року включно;
3) дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
Суб’єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб’єкти господарювання у заяві про отримання ліцензії на право зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки зазначають про використання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки і наводять такі відомості:
для стаціонарних резервуарів – загальна місткість і їх фактичне місцезнаходження;
для нестаціонарних ємностей та/або споживчої тари (крім споживчої тари, тари споживача та поворотної тари (газові балони) кожна об’ємом до 60 літрів включно);
для ємностей місткістю до 250 літрів кожна та загальною місткістю ємностей та/або споживчої тари до 500 літрів включно – про їх наявність, без зазначення загальної кількості таких ємностей, та про їх фактичне місцезнаходження;
для ємностей місткістю понад 250 літрів кожна – місткість кожної ємності та загальна місткість ємностей, без зазначення їх фактичного місцезнаходження.
Головне управління ДПС у Полтавській області
Щодо застосування адміністративного арешту майна
Головне управління ДПС у Полтавській області повідомляє, адміністративний арешт майна платника податків (далі — арешт майна) є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов'язків, визначених законом.
Арешт майна може бути застосовано, якщо:
- платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває в податковій заставі;
- фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;
- платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;
- відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;
- відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов'язковою або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам;
- платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває в податковій заставі;
- платник податків не допускає податкового керуючого до складання акту опису майна, яке передається в податкову заставу;
- платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог податкового законодавства інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки);
- нерезидент розпочинає та/або здійснює господарську діяльність через постійне представництво на території України без взяття на податковий облік, що підтверджується актом перевірки.
Додатково повідомляємо, що арешт може бути накладено контролюючим органом на будь-яке майно платника податків, крім майна, на яке не може бути звернено стягнення відповідно до закону та коштів на рахунку платника податків.
Тиждень безбар’єрності: ДПС впроваджує принципи доступності та рівного сервісу для всіх платників
Головне управління ДПС у Полтавській області інформує, що стартував Національний тиждень безбар’єрності в рамках стратегії створення безбар’єрного простору в Україні за ініціативи першої леді України Олени Зеленської.
Безбар’єрність – це про рівність, повагу до гідності, фізичну, інформаційну та цифрову доступність. Це насамперед – про дотримання інтересів та потреб кожного.
Податкова служба прагне, щоб кожен громадянин або підприємець мав можливість отримати необхідні послуги швидко, зрозуміло та з повагою до своїх потреб.
Безбарʼєрність у Державній податковій службі України:
• доступ до онлайн-сервісів:
найпопулярніші ресурси – вебпортал ДПС та вебсайт Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС адаптовані для людей із порушенням зору,
Контакт-центр ДПС – дає можливість отримати професійні відповіді на запитання з питань оподаткування;
• доступність приміщень для людей з інвалідністю та маломобільних груп населення:
при облаштуванні Центрів обслуговування платників першочергова увага приділяється зручності таких осіб та забезпеченню їхніх потреб в отриманні послуг;
• ввічливе та уважне ставлення до кожного відвідувача:
• обслуговування осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення здійснюється позачергово. Таких відвідувачів супроводжує модератор ЦОП протягом всіх етапів отримання послуг.
Безбар’єрний підхід – шлях до більшої довіри, прозорості та ефективності у взаємодії між державою та платниками податків.
Із засадами та принципами безбар’єрності можна ознайомитися на вебпорталі ДПС у розділі Безбар’єрність.