Козельщинська громада
Полтавська область, Кременчуцький район

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування “Генеральний план села Приліпка Козельщинського району Полтавської області”

Дата: 05.07.2021 13:55
Кількість переглядів: 298

 

1. Замовник та виконавець.

Замовник - Виконавчий комітет Козельщинської селищної ради (вул. Остроградського, 75/15, смт. Козельщина, Козельщинський р-н, Полтавська обл., 39100), конт.тел. 05342-31201, e-mail: kozrada[email protected].

Виконавець – ТОВ “КОНСАЛТИНГОВА АГЕНЦІЯ ЦИВІЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ”.

 

2. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Проект “Генеральний план села Приліпка Козельщинського району Полтавської області” відноситься до документів державного планування місцевого рівня (далі – проект ДДП), та розробляється з метою впорядкування існуючих та виділенні нових територій для подальшого містобудівного і соціально-економічного розвитку населеного пункту загалом, взаємопов’язаного розвитку виробничих, сельбищних зон і транспортно-комунікаційних зв’язків зокрема.

Генеральний план визначає умови безпеки мешкання населення, забезпечення необхідних санітарно-гігієнічних і екологічних вимог, раціональне визначення меж землекористувань, зон житлової, суспільної, промислової забудови, територій, що особливо охороняються, зон різної містобудівної цінності, розміщення місць прикладення праці, розвиток інженерно-транспортної інфраструктури, впорядкування територій, збереження історико-культурної спадщини і антропогенних ландшафтів.

Даний проект ДДП спрямований на забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, громадян, об’єднань громадян по створенню повноцінного життєвого середовища, що включає прогнозування розвитку і планування територій, проектування, будівництво і реконструкцію об’єктів житлово-цивільного, виробничого призначення, спорудження інших об’єктів, створення інженерної і транспортної інфраструктури.

Матеріали генерального плану використовуються як вихідні дані при розробленні іншої планувальної документації та проектів забудови територій населеного пункту, інвестиційних програм і проектів, програм соціально-економічного розвитку, схем визначення земель населеного пункту для приватизації, планів земельно-господарського устрою населеного пункту, спеціальних проектів, схем і програм охорони навколишнього природного середовища та здоров’я населення, інженерного захисту і підготовки території, комплексних схем транспорту, проектів та схем організації дорожнього руху, систем управління дорожнім рухом, схем розвитку систем інженерного обладнання і галузей сільського господарства, виконанні грошової оцінки, створенні містобудівного та земельних кадастрів тощо.

Крім того, генеральний план населеного пункту сприятиме в частині забезпечення надходження від користування земельними ділянками та іншими природними об’єктами місцевого значення, забезпечення регулювання та контролю за їх використанням, ефективного володіння і використання майна, створення умов для розвитку особистих підсобних господарств, організація благоустрою населеного пункту тощо.

Даний проект ДДП після затвердження стане обов’язковим документом для всіх організацій та установ, які здійснюють будівництво та діяльність на території села Приліпка Козельщинського району Полтавської області.

Проект “Генеральний план села Приліпка Козельщинського району Полтавської області” розроблений з урахуванням: 

  • схеми планування території Полтавської області, яка розроблена Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст  “Діпромісто” у 2012 році (затверджена шістнадцятою сесією Полтавської обласної ради шостого скликання від 23.05.2013);
  • проекту перерозподілу земель між землекористувачами і землевласниками, розроблений УкрНДІземпроект Полтавський філіал 1991 року.
  • інформації земельного кадастру.

3. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі інформацію щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Стисла адміністративно-географічна характеристика населеного пункту.

Село Приліпка Козельщинського району Полтавської області розташоване на північно-західній частині Східноєвропейської рівнини. Населений пункт знаходиться в межах Придніпровської низовини та Полтавської рівнини, у лісостеповій фізико-географічній зоні. Середня висота над рівнем моря - 94 м.

Відстань по дорогам загального користування від обласного центру, міста Полтава становить ≈ 78 км. Відносно Козельщинського району, село Приліпка розміщене в його північній частині на відстані близько ≈ 26 км від районного центру.

Згідно проекту генерального плану села Приліпка Козельщинського району Полтавської області територія села станом на 01.01.2020 складала 274,4 га.

Село Приліпка Козельщинського району Полтавської області згідно з групуванням населених пунктів за чисельністю населення, встановленим Державними будівельними нормами - відноситься до групи середніх сільських населених пунктів.

Село Приліпка знаходиться на правому березі річки Псел, закрут якої оточує село з трьох сторін, на протилежному березі - села Плавні, Киселівка, Говтва, Загребелля, Хорішки та Юрки. Поруч з населеним пунктом розташоване село Глибока Долина.

Чисельність населення станом на 01.01.2020 становила 0,292 тис. осіб, територія станом на 01.01.2020 складала 274,4 га.

Житловий фонд станом на 01.01.2020 складав 11,053 тис. м².

Відповідно до наявної довідкової інформації на території населеного  пункту розташовані об’єкти культурної спадщини:

  • пам’ятка історії - Братська могила радянських воїнів (рішення виконкому Полтавської обласної ради від 23.04.1982 №247);
  • об’єкт історії - Пам’ятний знак на честь 900-річчя заснування містечка Говтви (с. Приліпка, Шар-гора,  наказ управління культури ОДА від 19.10.2010 № 358).

У межах проектної території села Приліпка на правому березі річки Псел в урочищі Шар-гора, розташована пам’ятка археології, за категорією пам’ятки культурної спадщини місцевого значення - група курганів 32 насипи, у складі 3-х мікрогруп, в т.ч. 2 майдани епохи бронзової доби, які в офіційних документах  ІІ  тис. до н.е. Відповідно до наказу Міністерства культури, молоді та спорту України від 24.02.2020 № 1062 «Про занесення об’єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам’яток України» присвоєно новий охоронний номер № 2301-Пл.

До меж населеного пункту примикає ландшафтний заказник місцевого значення “Хорішки”.

 

Стисла характеристика природних умов та екологічного стану території населеного пункту.

Територія населеного пункту знаходиться в межах Українського  кристалічного щита та його північно-східних схилів і входить до складу давньої Східноєвропейської платформи.

Відповідно до архітектурно-будівельного кліматичного районування території України, населений пункт розташований в межах Північно-Західного кліматичного району.

В геоструктурному відношенні територія населеного пункту розташована в межах зони з’єднання Дніпровсько-Донецької западини та Українського кристалічного масиву.

Населений пункт знаходиться в Південно-Західному гідрогеологічному районі, а саме Кобеляцько-Царичанському. Район переважного поширення та використання підземних вод у відкладах бучакської серії й четвертинних алювіальних та флювіогляціальних відкладах на території Полтавської області (Кобеляцький, Козельщинський райони). Водопостачання населених пунктів повністю базується на використанні підземних вод.

На території району водоносний горизонт у відкладах бучакської серії є основним, має повсюдне поширення, захищений від поверхневого забруднення водотривкою товщею мергелів київського віку. Питомі дебіти водопунктів становлять у середньому 0,1-0,6 дм³/с.

Зазначені гідрогеологічні умови потребують уточнення при реалізації схеми водопостачання населеного пункту.

Гідрографічну мережу території представляє річка Псел, на берегах якого знаходиться населений пункт. Річка Псел належить до басейну Дніпра. За гідрографічним режимом річка Псел відноситься до рівнинних рік, яка живиться переважно сніговим і частково грунтовим живленням.

Для річки Псел є характерними весняні повені, низька літньо-осіння межень, що може перериватись дощовими повенями.

Заплава річки лугова, місцями заболочена, частково пересічена старицями і улоговинами. Русло річки звивисте, місцями піщане, частіше мулисте і схильне до заростання. Береги в більшості своїй задерновані і місцями порослі чагарниками. Нахил ріки незначний, що і обумовлює повільну течію.

На території населеного пункту здійснюють свою діяльність сільськогосподарські підприємства: ТОВ “Агро СТВ”, ТОВ “Агротехнологія” та фермерські господарства.

Населений пункт електрифікований. Електропостачання здійснюється повітряними лініями, трансформаторними підстанціями і забезпечується АТ “Полтаваобленерго”.

Населений пункт газифікований. Газопостачання здійснюється з використанням інженерних мереж, що належать АТ “Полтавагаз”. Існуюча система газопостачання населеного пункту типу дворівнева. Газопроводами середнього тиску газ підводиться до ГРП(ШРП), де відбувається зниження до низького тиску.

Питання теплопостачання вирішується кожним споживачем окремо за рахунок встановлення та експлуатації локальних систем.

Населений не забезпечений централізованим водопостачанням, населення використовує шахтні колодязі.

Існуюча забудова території населеного пункту централізованою системою водовідведення не забезпечена, питання каналізації вирішено за рахунок локальних систем водовідведення у вигреби.

Вулиці населеного пункту представляють собою розгалужену мережу, головних та житлових вулиць, які потребують благоустрою. Не всі вулиці мають відокремлені тротуари для пішоходів та велосипедні доріжки.

В населеному пункті організований збір твердих побутових відходів.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 23.07.1991 №106 (з урахуванням змін), територія населеного пункту не входить в перелік територій, забруднених в результаті аварії на Чорнобильській АЕС.

Джерел техногенного радіаційного забруднення середовища немає. Дозиметричного паспорту села немає. Спостереження за радіаційним станом території здійснює Головне управління Держпродспоживслужби в Полтавській області.

Джерелами електромагнітного випромінювання на території села є  трансформаторні підстанції.

Джерелами акустичного дискомфорту в селі є автотранспорт.

На даний час існуюча соціальна інфраструктура с. Приліпка представлена:

  • фельдшерсько-акушерським пунктом;
  • сільським клубом.

Населений пункт має достатню площу територій для формування озеленених територій загального користування. Зону насаджень спеціального призначення пропонується сформувати на основі існуючих зелених насаджень загального користування.

Система зелених насаджень спеціального призначення в селі Приліпка складається з зелених насаджень, що розташовані в санітарно-захисних зонах кладовищ, в межах охоронних зон ЛЕП високої напруги, а також вздовж вулиць і доріг населеного пункту.

Генеральним планом пропонується виконати благоустрій і додаткове озеленення в центральній частині населеного пункту.

Згідно вимог ДБН Б.2.2-12:2019, нормативний показник площі озеленених територій загального користування сільських населених пунктів лісостепової зони повинен становити 13 м²/особу. Проте, територія зелених насаджень потребує благоустрою і впорядкування з визначенням місць масового відпочинку населення та рекреаційних територій.

  • населеному пункті розташовані діюче кладовище, санітарно-захисні зони якого накладаються на територію житлової та громадської забудови.
  • інженерно-геологічними умовами територія села сприятлива для забудови і представлена відносно рівнинними поверхнями. Житлові території села можуть частково підтоплюватися під час інтенсивних весняних паводків в місцях пониження рельєфу. Для застереження зазначених фактів в таких місцях передбачено влаштування водопропускних труб під дорогами з відводом поверхневих вод.
  • межах генерального плану відсутні ділянки, де спостерігаються ерозійні процеси та велика крутизна схилів, тому протиерозійні заходи не передбачаються.
  • села розташована в смузі чорноземів, що є характерним для лісостепової зони, ґрунт переважно малогумусний чорнозем. В той же час певні гідрографічні умови обумовлюють розмаїтість ґрунтового покриву. Так, в місцях, наближених до річки та інших понижених зволожених ділянках мають місце ґрунти – лучно-солонцюваті, лучно-болотні, торф’яники. Ці території є сприятливими для пасовищ та сіножатей. У випадку їх осушення можливе використання під овочеві, технічні культури та кормові угіддя.
  • агроґрунтовому відношенні водороздільні території сформувались на добре дренованих вододілах і схилах, складених лесовими породами. Найбільш поширеними є повно профільні чорноземи глибокі слабо солонцюваті середньо суглинкові, які належать до гумусових родючих земель і відносяться до особливо цінних земель.
  • інженерна підготовка території (дренаж, підсипка) спрямована на  пониження рівня ґрунтових вод.
  • території села не затоплюється весняним паводками, але можливе підтоплення.
  • генерального плану визначено комплекс гідротехнічних заходів з інженерної підготовки та захисту території, який включає захист території від підтоплення.
  • територій села відсутні карсти, яри, заторфованість та порушені території, зсувонебезпечні території.
  • геохімічного стану ґрунтів села за відсутністю геохімічної зйомки та моніторингу не проводилась.
  • атмосферного повітря є одним із джерел вторинного забруднення ґрунтів, зокрема хімічного.

Таким чином, за умови сприятливого розвитку подій, у результаті істотної трансформації господарського комплексу, село має спеціалізуватися на виробництві с/г продукції для обслуговування міст, туристичних та рекреаційних зон.

Проектом генерального плану передбачено території для створення сільськогосподарських підприємств, де доцільно розміщувати нові комплекси та господарства. Розвиток виробничої бази села передбачається у межах існуючих та проектних виробничих територій, де пропонується розміщувати підприємства IVV класу шкідливості та нижче.

Проектом генерального плану передбачено виділення додаткових ділянок для громадських закладів, дозвілля, рекреації та масового відпочинку населення.

За інженерно-геологічними умовами, територія села сприятлива для забудови і представлена відносно рівнинними поверхнями. Житлові території села не затоплюється весняним паводками, не підтоплюються.

При розробці загальної концепції соціального і територіального розвитку села Приліпка встановлено, що функціонально-планувальна організація населеного пункту, що склалася, потребує вдосконалення, в тому числі і за рахунок внутрішніх  територіальних резервів та впорядкування з метою поліпшення та розвитку планувальної структури, зокрема шляхом:

  • передбачення виробничих територій площею 21,95 га, які б могли в перспективі покращити стан працевлаштування мешканців населеного пункту та позитивно вплинути на демографічну ситуацію;
  • удосконалення забудови на основі збереження існуючих капітальних і придатних до тривалої експлуатації будинків і споруд;
  • розширення території індивідуальної садибної забудови на 23,22 га, з метою забезпечення потреб в індивідуальному житловому будівництві мешканців населеного пункту, територія житлової забудови яких на даний час знаходиться в межах існуючих санітарно-захисних зон та в межах інших планувальних обмежень;
  • розширення територій під індивідуальну садибну забудову передбачається паралельно із створенням максимально комфортних умов проживання включаючи: розміщення поряд з територіями житлової забудови ділянок для розміщення громадських територій; максимальне обладнання територій нової житлової забудови спорудами інженерної інфраструктури: централізоване електро- , газо-, водопостачання;
  • проведення інженерної підготовки та благоустрою територій;
  • здійснення заходів щодо охорони й оздоровлення навколишнього середовища;
  • озеленення внутрішньо-квартальних територій;
  • реконструкцію системи озеленення населеного пункту з формуванням озеленених територій спеціального призначення (санітарно-захисних зон у межах санітарних розривів до сельбищної зони);
  • розширення площі громадської забудови до 21,95 га, що дасть можливість передбачити в подальшому території для масового відпочинку населення населеного пункту та розташованих поблизу нього населених пунктів;
  • проведення інженерної підготовки та благоустрою територій;
  • здійснення заходів щодо охорони й оздоровлення навколишнього середовища;
  • озеленення внутрішньо-квартальних територій;
  • реконструкцію системи озеленення населеного пункту з формуванням озеленених територій спеціального призначення (санітарно-захисних зон у межах санітарних розривів до сельбищної зони).
Найбільшими джерелами забруднення атмосферного повітря в с. Приліпки є викиди шкідливих речовин автотранспорту. 
Ґрунти в межах села не зазнають механічного, хімічного та бактеріологічного забруднення. Однак оцінка геохімічного стану ґрунтів села за відсутності геохімічної зйомки та моніторингу не проводилась. Забруднення атмосферного повітря є одним із джерел вторинного забруднення ґрунтів, зокрема хімічного. 

 

Стисла характеристика господарського статусу території населеного пункту.

Прогноз розвитку структури господарства села Приліпка ґрунтувався на показниках економічного розвитку Полтавської області, Козельщинського району. При цьому до уваги брались особливості розвитку та функціонування окремих галузей господарства, прогнозна чисельність і структура населення села.

В останні роки на території України, зокрема у Полтавській області, намітилася тенденція збільшення обсягів виробництва і переробки сільськогосподарської продукції. Основні напрямок виробництва сільськогосподарської продукції в селі -  можливість вирощування сільськогосподарських культур. Нової якості згідно проекту генерального плану повинні набути розподільчі сфери: торгівля, матеріально-технічне постачання і збут. Завдяки розташуванню села у безпосередній близькості до річки та лісових масивів, та відсутності поблизу виробничої інфраструктури яка б істотно впливала на оточуюче природне середовище у селі Приліпки доцільно розвивати рекреаційну діяльність. Відповідно до Схеми зонування території Полтавської області село Приліпка знаходиться в зоні пріоритетного розвитку сільськогосподарського виробництва, зокрема вирощування овочів, птахівництва тощо.

Стан поверхневих вод обумовлений якістю промислових, комунальних та побутових стоків поселення, що в них попадають.

На території села наявні значна кількість водних об’єктів, зокрема річка, яка омиває село з трьох сторін. Рішеннями генерального плану передбачено організацію прибережно-захисних зон водних об’єктів, розчистка їх русел, берегоукріплення та влаштування зливової каналізації з метою виключення можливості зливання стічних поверхневих вод без їх попереднього очищення до водних об’єктів.

Таким чином, за умови сприятливого розвитку подій, у результаті істотної трансформації господарського комплексу, село має спеціалізуватися на виробництві сільськогосподарської продукції та на наданні  рекреаційних послуг.

Проектом генерального плану визначені території сільськогосподарських підприємств, де доцільно розміщувати нові комплекси та господарства.

Проектом генерального плану передбачено розташування підприємств ІV-V класу шкідливості із санітарно-захисною зоною 50-100 м. Розташування підприємств із вищим класом шкідливості не передбачається, так як збільшена санітарно-захисна зона вплине на існуючу житлову забудову села.

 

Оцінка наявності видів діяльності або об’єктів, до яких передбачено здійснення процедури ОВД.

Види планованої діяльності та об’єкти, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, визначені частиною 2 і 3 статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” та пункту 1 статті 18 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”.

Керуючись вимогами законів України “Про оцінку впливу на довкілля” та “Про регулювання містобудівної діяльності”, проведено попередню оцінку проекту генерального плану с. Приліпка Козельщинського району Полтавської області щодо необхідності здійснення заходів стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО), яким передбачено планову діяльність на території населеного пункту, з визначенням видів діяльності та об’єктів, що можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля. А саме:

-   регулювання планування та забудови територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів;

-   удосконалення забудови на основі збереження існуючих капітальних і придатних до тривалої експлуатації будинків і споруд;

-   розширення території індивідуальної садибної забудови, з метою забезпечення потреб в індивідуальному житловому будівництві мешканців населеного пункту, територія житлової забудови яких на да-ний час знаходиться в межах існуючих санітарно-захисних зон та в межах інших планувальних обмежень;

-   розширення громадських територій з метою забезпечення можливості розміщення ряду об’єктів соціальної інфраструктури з відповідним дотриманням необхідних санітарних вимог;

-   розширення виробничих територій з обов’язковим дотриманням необхідних санітарно-захисних зон;

-   передбачення територій, які б забезпечували потреби населення у масовому відпочинку;

-   покращення системи обслуговування всіх рівнів;

-   проведення інженерної підготовки та благоустрою територій;

-   здійснення заходів щодо охорони й оздоровлення навколишнього середовища;

-   озеленення внутрішньо-квартальних територій;

-   реконструкцію системи озеленення села з формуванням озеленених територій спеціального призначення (санітарно-захисних зон у межах санітарних розривів до сельбищної зони).

Населений пункт знаходиться безпосередньо на території Смарагдової мережі (UA0000312 Lower and middle Psel river valley).

 

4. Ймовірні наслідки:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення: в ході здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування «Генерального плану с. Приліпка Козельщинського району Полтавської області», зокрема, будуть оцінені наслідки для таких компонентів довкілля й умов життєдіяльності людей:

  1. атмосферне повітря в результаті:
  • розвитку виробничої бази села, зокрема розташування в межах населеного пункту нових підприємств ІV-V класу шкідливості;
  • забруднення повітря викидами автотранспорту;
  1. земельні ресурси та захист території в результаті:
  • будівництва нових житлових кварталів садибної забудови;
  • влаштування системи централізованого каналізування села;
  • будівництва очисних споруд побутової каналізації та дощових стоків;
  • освоєння земель, непридатних для сільськогосподарського використання;
  • розширення ширини смуг руху транспорту до нормативних вимог та прокладання нових вулиць  у селі для проїзду до проектного житла;
  • розміщення нових ділянок кладовищ на території населеного пункту;
  1. водні ресурси та умови забезпечення питною водою населення в результаті:
  • будівництва мережі дощової каналізації (водовідвідних лотків) та очисних споруд дощової каналізації;
  • влаштування системи централізованого водопостачання села;
  1. поводження з відходами в результаті:
  • відсутності проектного рішення щодо впровадження системи збирання відходів з урахуванням роздільного збирання;
  • застосування методу видалення ТПВ на сміттєзвалище;
  1. безпека і якість умов життя населення в результаті:
  • реконструкції  житлових вулиць та удосконалення вуличної мережі села;
  • закриття існуючих кладовищ в межах села, від яких не витримуються відстані до існуючої житлової та громадської забудови;
  • розвиток громадської зони із створенням необхідних об’єктів інженерного та соціального благоустрою;
  • розвиток виробничої бази села із створенням нових об’єктів виробництва для розвитку ринку праці місцевого населення;

б) для територій з природоохоронним статусом: в ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки від діяльності об’єктів інфраструктури населеного пункту, що плануються при реалізації генерального плану с. Приліпка Козельщинського району Полтавської області, на:

  • території та об'єкти природно-заповідного фонду, їх охоронні зони;
  • землі природно-заповідного фонду України;
  • території та об’єкти, що мають особливу екологічну, наукову і естетичну цінність та об’єкти комплексної охорони;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення  ?  проект генерального плану с. Приліпка Козельщинського району Полтавської області не містить даних щодо місця розташування об’єктів інфраструктури, діяльність яких може мати наслідки транскордонного впливу для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у зв’язку із чим інформації щодо визначення транскордонних наслідків документа державного планування недостатньо.

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

Зважаючи на комплексність рішень Проекту, що обумовлюється необхідністю розвитку житлової, громадської забудови, промислово-виробничих ділянок різних галузей господарського комплексу, транспортної мережі, мереж інженерної інфраструктури села, розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки генплану, що передбачено методологією розробки містобудівної документації. Загальною альтернативою проекту "Генеральний план с. Приліпка Козельщинського району Полтавської області", рішення про розроблення якого прийнято, є його можливе незатвердження.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища.

Всі методи оцінки об'єднують у дві групи: логічні і формалізовані.

До логічних методів, які планується застосувати при здійсненні стратегічної екологічної оцінки генерального плану села Приліпка Козельщинського району Полтавської області, відносяться метод експертних оцінок та аналогії.

Метод експертних оцінок використовується в ситуації відсутності про об’єкт прогнозування достовірних відомостей і, якщо об’єкт не підлягає математичному аналізу, тобто коли визначення майбутнього об’єкту здійснюється на основі думок кваліфікованих спеціалістів-експертів.

Метод аналогій полягає в тому, що закономірності розвитку одного процесу з певними поправками можна перенести на інший процес, для якого потрібно зробити прогноз.

Серед формалізованих методів логічно для даного документу державного планування застосувати статистичний метод.

Статистичний метод ґрунтується на кількісних показниках, які дають можливість зробити висновок про існуючий стан та перспективи розвитку населеного пункту в майбутньому. Суть його полягає в отриманні і спеціалізованому обробленні статистичних даних щодо окремих територій та об’єктів й здійснення на їх основі прогнозних оцінок висококваліфікованими фахівцями (експертами) у відповідній сфері науки, техніки, виробництва.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки проекту генерального плану с. Приліпка Козельщинського району Полтавської області будуть використовуватись вищевказані методи, зокрема буде здійснено:

  • збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників;
  • проведення аналізу слабких та сильних сторін проекту генерального плану з точки зору екологічної ситуації (метод SWOT-аналізу);
  • проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей;
  • визначення можливих чинників змін антропогенного та природного характеру;
  • проведення оцінки впливу генерального плану на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення с. Приліпка.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами, першочергово:

  • Законом України “Про охорону навколишнього природного середовища”, який визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації, споруд та інших об’єктів;
  • Законом України “Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення”, яким регламентуються заходи, спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення при здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24;
  • Законом України “Про природно-заповідний фонд України” вказано, що  на землях природно-заповідного  фонду та іншого природоохоронного або історико-культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об’єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням;
  • Законом України “Про охорону атмосферного повітря” передбачено  регулювання діяльності, що впливає на погоду і клімат; заходи щодо відвернення і зменшення забруднення атмосферного повітря, відвернення і зниження шуму;
  • Закон України “Про охорону земель” передбачає розробку заходів у галузі охорони земель, створення екологічної мережі;
  • “Водний кодекс” передбачає заходи із збереження водності річок і охорона їх від забруднення, регулювання стоку, охорона вод від забруднення, засмічення і вичерпання.

8.  Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Стратегічна екологічна оцінка (СЕО) буде виконана відповідно до статті 11 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”, ДСТУ-Н Б Б.1.1-10:2010 “Настанова з виконання розділів Охорона навколишнього природного середовища у складі містобудівної документації. Склад та вимоги”, “Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування”, затверджених наказом Міністерства екології і природних ресурсів України № 296 від 10.08.2018, (із змінами).

Структуру звіту про стратегічну екологічну оцінку визначено відповідно ст.11 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на державному, регіональному та місцевому рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

5) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-20 років відповідно), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

6) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

7) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

8) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

9) резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-8 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації “Генеральний план села Приліпка Козельщинського  району Полтавської області” подаються до виконавчого комітету Козельщинської селищної ради за адресою: вул. Остроградського, буд. 75/15, смт. Козельщина, Козельщинський район, Полтавська обл., 39100, конт. тел. 05342-31201, e-mail: [email protected]

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації “Генеральний план села Приліпка Козельщинського району Полтавської області” оприлюднена шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Козельщинської селищної ради.

Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації “Генеральний план села Приліпка Козельщинського району Полтавської області” опубліковано у друкованих засобах масової інформації:  Козельщинські вісті;  Зоря Полтавщини.

Зауваження і пропозицій до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від громадськості приймаються у письмовій формі протягом 15 днів з моменту оприлюднення у друкованих засобах масової інформації повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь